søndag den 29. august 2010

Midnatshygge og kærlighed i soveværelset

Hvis du allerede nu sidder med lidt blussende kinder, fordi du forventer et "lummert" indlæg om lagengymnastik, så bare rolig. Jeg vil bare fortælle lidt om, hvad der foregik i vores soveværelse i månelysets skær sent lørdag aften.

Malthe besluttede sig ved midnatstid for, at han ikke havde behov for at sove mere. Egentlig tror jeg han vågnede, fordi der var en bøvs der klemte, men inden han fik den hostet op, var han så vågen, at han ikke lige var til at putte i sin seng igen. Han kom derfor over i vores seng - det plejer at give ro i løbet af 5-10 minutter. I går var den lille fyr imidlertid blevet så vågen, at han synes det var tid til fest:

Han begyndte først en længere fortælling om: gagigagi ououou. Charmeret lidt (læs: meget) af den lille fis, fik han svar fra mig til at starte med, han sad jo bare der og var så sød, glad og smilende.

Da det jo ikke kunne blive på den måde, sagde jeg godnat og lukkede øjnene. Det medførte en ihærdig pillen i mine øjne i håbet om at få øjenlågene pillet af, mens han fortsatte sin beretning fra Malthe-land.

Derefter vendte jeg ryggen til, så måtte han da fatte budskabet. Men hvad gjorde fisen så: Kravlede op på mig og lagde sin kind mod min, mens han sagde " aaaaaaahhhhhh"! Så er der jo ligesom ikke andet at gøre end at vende sig om igen og knuselske mindstemanden endnu mere :-)

Jeg lagde ham endnu en gang ned og sagde godnat og sov rævesøvn. Det holdt dog ikke længe, for pludselig skulle der klappes kage. Han blev ved og ved, indtil jeg igen måtte overgive mig og fortælle hvor dygtig han var, men at nu skulle vi altså sove. Ned at ligge med barnet igen. Godnat igen.

Et øjeblik efter hørtes, gennem den åbne terassedør, en scooter i det fjerne. Straks sætter den lille fyr sig op og siger "øøøøønnnn øøøøønnnnn" - for første gang!!! Så dygtig mors lille dreng er: han sige "bil-lyde"!! Endnu engang smeltede mor her og måtte rose ham og bekræfte, at det var en scooter og at den sagde "øøøønnnn øøøønnn".

Sådan fortsatte vores midnatshygge i en rum tid, hvor jeg kæmpede mellem fornuften, der skulle få mig til at "tvinge" lækkermusen til at sove, og kærligheden der bare voksede endnu mere, mens han fortalte mig en masse og tydeligvis bare så gerne ville mit selskab.
Efter en times tid vandt fornuften Vi havde da begge havde fået tanket godt med nærvær på, og Malthe kunne puttes over i sin seng, hvor han straks faldt i søvn.

Sådan en aften falder man lykkelig i søvn!

1 kommentar:

  1. Dejlige Malthe... SUK, SUK :o)
    og nøj, hvor jeg glæder mig til at opleve sådan noget....

    Kh. Kristine

    SvarSlet