tirsdag den 24. august 2010

Barselsliv # 3 - Sure k*lling

I aftes skrev jeg et laaaangt indlæg, som ikke kunne udgives pga en fejl hos blogger.

Indlægget handlede om at være en sur k*lling, der skælder sin mand ud, hver dag når han kl 17 kommer hjem fra arbejde. Ikke for noget. Bare fordi.

Fordi han har været ude i det virkelige liv og ikke brugt dagen som husholderske, af- og oprydder og fredsmægler mellem de store. ( Bare kald mig Heidi Annan!)

Fordi man indimellem bare får fnat af, at der på trods af, at man er hjemme hele dagen, ikke er tid til at tænke en Heidi-tanke og huset ligner et bombet lokum. (Når han så tilmed når at rydde hele huset op og vaske  op, mens man lige er væk en time med den store, så føler man sig, sgu da først som et fjols og bliver igen en sur k*lling, der atter kan skælde ud ;-) )

Nå men det korte af det lange er, at indlægget ikke blev udgivet og det var nok egentlig meget godt - for det var et typisk mandagssurmorefterenlangweekendindlæg.

Det er jo ikke altid så slemt. I dag har for eksempel været en hel anden dag!
Da vi kom gående hjem fra skolen ved 15-tiden, blev vi overrasket af farmand, der var tidligt hjemme. Det betød en eftermiddag, hvor der var tid til at få lavet lektier, leget og lavet eftermiddags- og aftensmad uden at skulle være 148% på hele tiden.

Og sådan er der jo heldigvis mange dage, hvor vi får det til at hænge sammen uden, at mor her er ved at blive total hys over ikke at leve "sit eget" liv. Men derfor vil jeg nu stadig forbeholde mig ret til lige at sende en lille svada afsted, når han kommer hjem ;-)


P.S. Og hvis du nu sidder og tænker at hun sgu da er et utaknemmelig skarn, så tager du fejl! Jeg er ydmyg af taknemmelighed hver eneste dag, men hvis jeg påstår det ikke indimellem er hårdt at være mor, så lyver jeg og det er ikke det jeg er her for!!

5 kommentarer:

  1. Hej Heidi,
    Det var en hel lettelse at læse dit indlæg, og høre at man ikke er den eneste der har det sådan :)
    Kan anbefale at se "Sådan er mødre" på DR2 om torsdagen kl 21.50-22.20, sjovt program med kendte mødre der taler rent ud af posen om at være mor :)
    Hvis I trænger til selskab og legekammerater, er I mere end velkomne til at kigge ud en formiddag.
    Hilsen Dorte

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    .. vil jeg bare sige at den side af barselslivet husker jeg også især det med en mand som kommer lidt træt og alligevel frisk ind ad døren og som rydder op så'n lige vupti,,, ;-)

    "Sådan er mødre" på DR2 - det program elsker jeg også..

    kh Anette

    SvarSlet
  3. Puh ha Heidi. Tak af hjertet tak. Jeg er ikke den eneste der er sådan, det er dog en befrielse at vide. Hvis du vidste alle de hvæs min kære husbond får dagligt, og ungerne kan også godt lige få et hak.
    Men når solen den går ned, så er jeg trods det hele mere glad og tilfreds og lykkelig end jeg er sur kone, mor og røv. Men det behøver han jo ikke vide.......

    SvarSlet
  4. hi hi hi..... Hun er nogle gange sur, men også lidt sød :-)
    /manden

    SvarSlet
  5. Heidi - hatten af for din ærlighed. Den er sgu befriende...

    KH en klukkende Vivian

    SvarSlet