lørdag den 30. januar 2010

Hækle-update

Jeg giver op! Jeg kan ikke hækle. Var ellers meget ambitiøs dengang tilbage i juli , da jeg her på bloggen proklamerede, at jeg ville lære det. Mit mål var et smukt, smukt tæppe til barne/klapvognen, men sådan et bliver det ikke til. Uanset hvad jeg gør, bliver det højst til en skæv, snoet grydelapslignende  las.

Søde mennesker har forsøgt sig med gode råd, nemme opskrifter og lær-selv bøger, men lige meget hjælper det. Det eneste jeg tror kan hjælpe mig, er en "personlig træner" der gider ofre en 7 - 8 måneder af sit liv på at lære mig hæklingens kunst.

Nu ønsker jeg mig i stedet et af disse. Når man ikke kan selv, må man jo betale sig fra det.

5 kommentarer:

  1. Sikke da nogle lækre tæpper - hvor køber man sådan nogle henne???
    Hvis du kommer til Slagelse hver dag de næste 7-8 mdr. så kan jeg godt være din personlige hækle-tæppe-træner...
    De der tæpper med striberne - de ser da nemme ud!!?? :-)
    Kh Mie

    SvarSlet
  2. Åh Mie - det er et godt tilbud. Giver du kaffe til? ;-)) Det stribede tæppe ser meget nemt ud, men ville blive trekantet hvis jeg gik i gang. Det er fra Smallstuff. Begge tæpper har jeg set her: http://www.minimums.dk/ Men pas på - der er MANGE fede ting. Jeg har bestemt at jeg må købe et par ting, når vi får bif.

    SvarSlet
  3. Der er kaffe og alt, du siger bare til :-)
    Kh Mie

    SvarSlet
  4. Kunne ikke finde tæpperne hos minimums - flygtede ud af sitet af frygt for at blive fristet over evne...
    Det stribede tæppe fås på tilbud hos www.englestreger.dk ...
    Kh Mie

    SvarSlet
  5. Er du sindssyg, det er bare lækkert det der med cirklerne - det er kærlighed ved første blik og jeg har håbløst forelsket!
    MÅ lave det! Aner ikke hvordan det kan samles, men det bliver jeg vel klogere på!!!

    Ærgerligt med hæklekundskaberne, din entusiasme dengang betragtet havde jeg regnet med, at det var endt i et barndvognsæppe!!!!


    Jeg giver også gerne en frygtelig masse kaffe og hæklelektioner de næste mange måneder - men bare ærgerligt at ingen af os har tid til det, fordi vi skal på livsrejser og derefte barsel!!!!
    For det skal vi altså, Heidi!

    SvarSlet