onsdag den 20. januar 2010

Nytårskoncert

De der kender mig godt, ved at jeg har let til tårer - grænsende til det rørstrømske indimellem! Selv eleverne i min klasse ved, at jeg tuder for et godt ord især når vi er til fællessamlinger o.lign. hvor de optræder eller vi synger sammen.

Idag har jeg sammen med mine elever være i Musik og Teaterhuset i Silkeborg, for at overvære Skolernes Nytårskoncert. 200 elever fra forskellige skolekor, musikskolernes symfoniorkester, Sejs Blæserne og et par unge solister underholdt med sang og musik i en times tid. Jeg klarede mig flot(!!) igennem koncerten uden større trang til at fælde en tåre, end den kunne klares ved at kigge lidt op i loftet.

Lige indtil vi skulle synge den sidste sang, som hvert år afslutter  Nytårskoncerten og er skrevet specielt til den. Idag ramte den mig særlig "hårdt", fordi den på mange måder er et billede på, hvor jeg er lige nu og hvor jeg er på vej hen. Desværre kan jeg ikke finde den på Youtube, så I må nøjes med teksten her - og så selv komponere en lille melodi til. (eller komme forbi, så skal jeg synge den gerne for jer)

Nu vender solen tilbage - Nytårssangen
tekst og musik: Kis og Hans Holm


Mens frosten så barsk og hård
lukker det gamle år
kommer et nyt til syne
under sneens hvide dyne.


Og under den frosne jord,
spirer det frem og gror,
gennem de mindste sprækker
op mod lyset livet rækker.


For nu vender solen tilbage
med de mange lyse og lange dage,
hvor livsglæden vokser og gror
og sætter et levende spor
- et levende spor.


Skønt jorden er hård og gold
fanget i vint'rens vold,
tror vi dog på der kommer
nok en lys og frugtbar sommer.


For nu vender....


Vi spændte ved tærsklen står,
hvad vil det nye år,
bringe af muligheder?
Bli'r det glædens lys, det spreder?


For nu vender....

4 kommentarer:

  1. Glædens lys - ja tak :-)

    SvarSlet
  2. Hovsa - jeg ville jo ikke være anonym.
    Så det er Laila her der siger ja tak til glædens lys - det bliver fantastisk :)

    SvarSlet
  3. Jeg er overbevist om at I allerede ER sendt i region... Krydser ihvertfald fingre for det!
    I øvrigt læser jeg også flittigt med her.
    :-) Pia (Nuggimor fra zonen) med de to dejlige piger fra FANA, Colombia

    SvarSlet
  4. Meget smuk sang.
    Kan godt forstå du blev rørt.
    Kh. Anette

    SvarSlet