fredag den 18. marts 2011

Tiden vendte...

... og gik igen den rigtige vej, da først Malthe og mor var blevet genforenet!

Det gik fint mens jeg var væk fra dagplejen idag, men jeg skulle selvfølgelig straffes, da jeg kom tilbage. Ingen grund til at kigge på mig eller vise mig synderlig interesse. Det tog heldigvis ikke mange minutter, så ville han gerne snakke med mig igen. Og har også haft det fint resten af dagen.

MEN:
Fortæl mig lige, at jeg gør det rigtige ved at aflevere ham i dagpleje.
Fortæl mig, at det er bedre for ham, fremfor at gå herhjemme indtil børnehavealderen.
Fortæl mig, at han ikke bliver rystet i sin grundvold.
Fortæl mig, at den lille ubalance jeg fornemmer hos ham, ikke varer ved og sætter ham for langt tilbage.
Fortæl mig, at det er godt for ham at være blandt andre børn og kæmpe om opmærksomheden.
Fortæl mig, at det er okay at han skal knytte bånd til endnu en ny voksen.
Fortæl mig, at det er naturligt at adskille et barn fra sin mor i mange timer hver dag.

Jeg er ikke overbevist... Slet ikke!

7 kommentarer:

  1. Heidi, søde Heidi!

    Jeg vil fortælle dig, at din frygt, bekymring og følelse af ikke at være overbevist deler du med mig. Eller det vil sige, jeg kan sagtens se, hvordan andres børn har godt af alle de ting, du har listet op, men jeg er ikke overbevist om, at min egne har det ;-). Av, det satans liv!

    SvarSlet
  2. Tak Es! Trods alt rart at vide, at man ikke er den eneste! ;-)

    SvarSlet
  3. For SÅ meget brug for de der argumenter til efteråret. Kom nu ud med dem? De må findes...

    SvarSlet
  4. Heidi, jeg har tænkt meget over dit indlæg siden i går.... I dag har jeg afleveret Agnes i vuggestue efter en uges solid sygdom, og havde jeg haft muligheden var jeg blevet hjemme med hende i dag også. Hun er ikke syg nu, men hun er jo træt og afkræftet. Og helt ærligt - jeg fatter ikke, at vi har indrettet os, som vi har. Jeg synes vi har taget røven på os selv, og lige præcis i dag, hvor min lunte er kort og savnet af mine piger enormt, har jeg stort behov for at give mændene skylden!! Det er fandeme dem der har valgt at indrette verden på denne her måde. Altså det synes jeg lige i dag, ikke? ;-)

    SvarSlet
  5. Gu' er det mændenes skyld Estrid. Det er jo dem der vil have hus, have, bil, nye støvler, lækkert hår og en fed taske ;-))

    SvarSlet
  6. Jeg er heller ikke overbevist...
    :-( Mie

    SvarSlet
  7. Heidi - kig på dine 2 store børn - det er da gået ganske fint - er det ikke ,-)

    kh Anette

    SvarSlet