mandag den 14. marts 2011

Lykken er...

... en forlænget barsel.

Idag skulle jeg være startet på arbejde igen efter barsel.

Men da sneen begyndte at vælte ned allerede i starten af november, fik jeg så ondt i maven over, at der måske ville være sne helt indtil jeg atter skulle på job, og så traf jeg beslutningen om at forlænge frem til påske.

I guder hvor er jeg glad for den beslutning! Nu har vi god tid til at vænne os til dagplejen og hverdagen. Ja, jeg skriver VI, for det er sgu noget af en kamel at sluge, at skulle aflevere sit barn i en andens varetægt - og derfor er jeg heller ikke gået fra lille M endnu ;-) Jeg ved godt jeg lyder som en pylret førstegangsmor (sorry ;-) ), men jeg synes sgu ikke det bliver nemmere at aflevere sine børn med alderen. Min forståes! ;-)

Det har også vist sig, at være godt for Malthe at få lidt længere tid herhjemme. Han er glad for andre børn (selvom næverne stadig er lidt løse!) og tager også dagplejeren mere og mere ind, men hvor er han træt efter halvanden time derovre. Sover mere end han plejer og har også lidt mere behov for at putte. Han skal sagtens klare dagplejen, men hvor føles det godt at kunne give ham den nødvendige tid.

Summasumarum: Det er den bedste beslutning jeg har truffet længe. For både M&M!

(Dårlig kvalitet, men motivet er da sødt!)

(JA! Han har været på McD!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar