mandag den 7. februar 2011

God nat? Not!

  • kl 19:00 - barn 1 puttes.
  • kl 19:30 - barn 2 får godnathistorie og puttes ved til søvnen indfinder sig.
  • kl 20:00 - barn 3 puttes.
  • kl 20:30 - barn 1 græder. Trøstes og puttes.
  • kl 21:55 - barn 1 græder. Trøstes og puttes.
  • kl 22:50 - forældre går i seng. Mødes at barn 2 på trappen. De klør og barnet hjælpes af med kløen.
  • kl 23:10 - barn 2 trænger til at putte ved mor, der må slukke  lyset og lægge bogen væk.
  • kl 23:30 - barn 2 puttes ned på madrassen ved siden af mor, så mor kan ligge udstrakt.
  • kl 01:18 - barn 1 vågner, kræver mælk og vil putte ved mor og far.
  • kl 02:15 - barn 1 har stadig ikke fundet den dybe søvn og der forsøges med lidt mere mælk.
  • kl 03:08 - barn 1 er nu helt rolig
  • kl 03:40 - barn 2 vil gerne putte ved mor igen, men overtales til at blive på madrassen mod at der holdes i hånd.
  • kl 03:45 - barn 1 vil have mere mælk, men må nu nøjes med sutten.
  • kl 03:50 - alle børn sover!
  • kl 05:10 - mor vågner badet i sved, vådt nattøj, vådt sengetøj... orker ikke at gøre noget ved det.
  • kl 05:45 - vækkeuret ringer første gang.
  • kl 06:00 - manden sparkes ud af sengen.
  • kl 06:45 - barn 3 står stille op og lister ned til sin far
  • kl 07:09 - mor står udmattet op.
  • kl 07:20 - barn 2 vækkes
  • kl 07:30 - barn 1 står op.


Det var den nat. Alle har været søde hele dagen. Også mor. Men er der noget at sige til, at man trænger til en middagssøvn??

7 kommentarer:

  1. Oj manner - kan godt forstå, hvis moar er lidt klatøjet en gang imellem ;-)
    Jeg har simpelthen forsømt at skriver herinde - så nu vil jeg li melde mig på banen som fast læser af dine skønne ord! Jeg havde en plan om at skrive forleden aften, da jeg så festlige føsda-fotos, meeen havde li en datter, der skulle holde i hånd, ha en kop vand, ligge ved moar og holde i hånd og drikke vand og og og ;-)
    Mange hilsner
    Merete (a-verden)

    SvarSlet
  2. Hej Merete!
    Tak for din kommentar - dejligt at du tilkendegiver at du læser med:-)

    SvarSlet
  3. Åh Gud Heidi - føler med dig - for lyder lidt som hos os - dog har vi jo kun 2 stk børn....men nattesøvn - kors hvor jeg savner den og tør slet ikke drømme om hvornår den kommer tilbage til mig igen....Mon du ligesom mig også er ved at være skrækslagen over hvordan det skal gå, når barsel snart er overstået?? Min slutter til maj....suk....

    SvarSlet
  4. Kender til at mangle søvn, bare med barn 1, så kan kun gisne om hvor træt du må være. Er vild med din humor, den kommer man langt med ikk'. Knus Annette (AZ)

    SvarSlet
  5. Hej Heidi!
    Jeg er blevet helt træt af at læse din nat, så skal jeg ikke klage over et par nætter med børnebørn og manglende søvn.
    Få dig en god eftermiddagslur.

    Snoooooooooooork!

    Mor

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer :-)

    Trine: Min barsel slutter sidst i april. Håber da vi sovera lidt bedre til den tid.

    Annette - humoren er uundværlig i livet - uden den, så "døde" jeg ;-))

    SvarSlet
  7. Hej Heidi

    Godt at barn nr 3 sover igennem
    og selv kan stå op, og få morgenmad. :-):-)

    mvh
    Désirée

    SvarSlet