søndag den 10. oktober 2010

Waka Waka (This time for Malthe)

Kender du ikke det, at noget bestemt musik bringer minder frem fra en bestemt tid eller en særlig oplevelse?

Fx bliver jeg straks sendt tilbage til ungdomsklubben i Vildbjerg, når jeg hører OneTwo's "Billy boy", ligesom jeg er i gang med at male min og Henriks første fælles lejlighed, når jeg hører Thomas Helmig og er tilbage ved vores bryllup, når jeg hører "Love is all around."

Nu er der kommet en ny sang på listen, som helt sikkert i mange år fremover vil give minder til denne sommer:




Vi elsker alle sangen her i huset - selv yngstemand, der råber højt, når den er færdig på tv eller youtube og tydeligvis har lyst til at høre den igen.

Hvilken musik bringer minder frem hos dig?

2 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Åh ja det er sådan det er med musik - der rigtig meget musik som giver mig minder - for jeg har en temmelig bred musiksmag

    Poul Krebs - så'n nogen som os - minder om da jeg lige havde mødt manden i mit liv

    Yellow Submarine forelskede ungerne sig i på en ferie på Mallorca

    En del af tøsedrengenes sange så er vi tilbage i gymnasietiden med vores helt særlige musiklærer

    Nogle udvalgte Runrig så er jeg på en af mine 3 NZ rundrejser

    En del Thomas sange minder mig om studietiden i Århus, det samme gælder Henning Stærk, Hounddog Allstars

    Jeg kunne blive ved Heidi - men stopper her

    kh Anette

    SvarSlet
  2. Musik = mænd... puha, LOL!

    "These boots are made for walking"... - et norsk værtshus og den smukkeste mand, der syntes at jeg også var den smukkeste, den aften. ;-)

    "Purple Haze"... - hvilket minder mig om, at jeg helst ikke skal møde mit livs reinkarnation af Hendrix igen.

    "The River flows" af The Levellers. Første og sidste gang, jeg tog mig sammen til at invitere en mand på date, for at sætte ham ærbart af på ved hans dørtrin og gifte mig med ham 7 år efter! :-DDD

    "Original of the Species"/U2 - den sang, Kinababyen er most likely til at blive sunget i søvn til...

    SvarSlet