onsdag den 27. oktober 2010

Eftertragtet hystade!

Jeg er ikke rart selskab i aften! Pissesur og hysterisk vil nogen mene - officielt kalder jeg det for træthed. Hvis sandheden skal frem, så er jeg en furie indeni lige nu - en hysteriramt, hysterisk hystade.

Da jeg "luftede lidt ud" for lidt siden, fik jeg at vide, at jeg jo ikke ligefrem selv havde lagt op til hyggesnak og kan man så forvente at få smil tilbage? Åbenbart ikke - så nu stikker jeg piben ind og belemrer bloggen istedet.

Jeg er så pissetræt af at servicere og stå til rådighed dag og nat. Særligt om natten er jeg eftertragtet! Vi ligger på kryds og tværs i sengen - og det skyldes altså ikke, at vi afprøver nye voksenlege! Der ligger børn over og under dynen. I mine arme, under mine arme, på mine arme. Op ad min ryg, på min ryg, vinkelret udfra min ryg. Der sparkes, skubbes, svedes, fryses, pakkes ind og pakkes ud. Vi sover, men hold op hvor er jeg vågen mange gange. Det går nok med det, for jeg får jo min middagssøvn, men derimod er min krop ved at eksplodere af spændinger i nakke, ryg og hofter. Jeg har ondt i hoved og røv.

Nå ja og så trænger jeg til sukker, men gemalen er på helsetrip og så er man jo nødt til at følge med. Og jeg trænger også til at få farvet hår, mine ben er hvide,  det regner, vi trænger til en ny regering, der skal fyres lærere på min skole, der sidder en edderkop på loftet i entréen, min datter har fået unødig skæld ud i sfoen, min bil er beskidt, det er Henriks iøvrigt også, jeg hader at smøre madpakker, min hud er tør, hvad skal der ske jobmæssigt i fremtiden, FCK er bagud, jeg har en rift på fingeren der svider, har hård hud på fødderne og måske en begyndende åreknude på læggen...

Hænger du på dette elendige indlæg endnu?

Jeg tror lige, jeg æder en pakke pålægschokolade, drikker en cola og tager et par panodil, så er ser verden nok bedre ud imorgen ;-)

7 kommentarer:

  1. jeg er sikker på at uanset hvad der sker dig og hvordan du end ser ud, så elsker din mand og dine børn dig. go nat søde tante 1

    SvarSlet
  2. Luft ud Tante H - jeg kender godt det med at være øm i hele kroppen når ungerne har ligget klinet op ad en..
    Husk at afbrudt søvn er en velkendt torturmetode så det er med rette at du føler dig ramt - sov godt og tænk på at du snart er på vej til varmen ;-)

    kh Anette

    SvarSlet
  3. Godmorgen,

    Min akupunktør siger, at vrede er vind i kroppen; min kvindeforståelse påstår så hermed, at man må lufte ud engang i blandt for at slippe for det indre stormvejr.
    :-)
    This too will pass er vist det eneste, der er at sige - og så lyder det forørivt som om du og gemalen snart skal have væg-til-væg-seng med al den trafik!

    Kram og tanker!
    Karen

    SvarSlet
  4. Ja, sådan er det (desværre!) også at være mor - at stå til rådighed for alle andre end en selv... og pludselig er man FYLDT HELT OP, og så luftes der ud... og så er det altså mandens tur til at stå for skud !!!! - for sådan er det altså også at være far!?!

    kh Louise - der også er MOR, på den der måde..... :-)

    SvarSlet
  5. Hej søde!
    Så kan jeg godt forstå, det var Henrik som tog din telefon i aftes.
    Jeg skrupgrinede da jeg læste din blog. Få så de unger i en anden seng. Når de ligger i samme rum, må det være OK. Jeg tror faktisk den største ville kunne forstå at du får det dårligt af at sove så skidt. Men du er jo nødt til at fortælle det. Man kan ikke forlange de skal kunne læse dine tanker. Du er sgu "heldig" med du har så sød og lækker en mand.

    Kærlig hilsen
    Rappenskralden "mormor"

    SvarSlet
  6. Det er bare vores lod; at lave alle de der MOR-ting.

    Jakob fortalte mig den anden dag, at jeg er rigtig god til at rydde op, lave mad og gøre rent, altså mor de ting, som en mor laver :-)))

    Eva

    SvarSlet
  7. Morede mig over bloggen.
    Har samme holdning som mormor.
    Ha det godt. :-)

    Kh. Moster A

    SvarSlet