søndag den 17. oktober 2010

Ravnemor?

Er man en ravnemor, når man sender sine børn i SFO de to første dage af deres efterårsferie???

I såfald så er jeg. Hernik har ikke ferie, legekammeraterne er ikke hjemme, jeg har en mødregruppe der skal passes og som "enlig" mor er der en del begrænsinger i, hvad man kan foretage sig med Malthe som påhæng.

Jeg tror dog ikke ungerne lider nogen nød. (Det prøver jeg i hvert fald at bilde mig ind!) De har ferie igen i uge 45 og denne gang hele ugen og uden for landets grænser. Altså jeg ved jo godt, at det ikke er nødvendigt med den slags underholdning, for at have en god ferie, men jeg er nødt til at trække det faktum  frem, for ikke at blive ramt af dårlig samvittighed.

Måske skal jeg bare sige det lige ud: Hvis ikke de kommer afsted et par dage, så er der overhovedet ingen Heidi-tid hele ugen og erfaringen har vist, at det kan få fatale følger ;-))

2 kommentarer:

  1. Nå, nå, nå!
    Man skal da lige nå at løse først, kone! :-DDDD

    I min verden er ravnemor et udtryk, opfundet af mennesker, der har mere travlt med, hvad andre foretager sig end at tjekke egen gøren og laden.
    Det er et udtryk for fingerpegen, der ikke skal fremkalde andet end skyld og dårlig samvittighed, der ikke gavner nogen som helst og udelukkende skaber en rockerdårlig stemning!!!

    Hvad vil jeg sige med det?
    At det styrer du bedst selv, ikke i den forstand, at jeg er ligeglad, men et udtryk for, at det har du nok bedre styr på end mig og at det forøvrigt ikke tilkommer mig at dømme.

    Du vælger vel for pokker dine handlinger udfra et ønske om at skabe de bedste rammer for alle, også for dig selv - og så er det vel det, der skal til?

    Det er nok, hvad jeg tænker.
    :-) og kh,
    Karen

    SvarSlet
  2. Karen - du har ordet i din magt! TAK!! :-)

    SvarSlet