lørdag den 4. april 2009

"Himalaya" på bjergkørsel til røde træer

Godmorgen Danmark!
Så sidder vi her en sen aftentime på et fashionabelt (400 kr pr nat) "Days Inn Hotel" ved Lars Tyndskids landevej mellem San Francisco og Los Angeles.

Dagen idag startede med at vi delte hold. Drengeholdet var kulturelle og tog på Alcatraz, hvor de hørte på røverhistorier og så fangehuller, mens pigeholdet var finkulturelle og tog på shopping i det 3. største butikscenter i USA.

Drengene havde en rigtig dejlig tur i høj solskin og for en gangs skyld uden en masse kold blæst, som der ellers er rigtig meget af her. (Vi har frosset lidt i SF)

Højdepunktet på pigeturen var klart en israelske fyr, der efter lang tids kamp overbeviste Kirsten og jeg om, at vi ville blive både bløde og 10 år yngre på hhv hænder, fødder og albuer, hvis vi købte hans salt fra Himalaya blandet med noget orange frugtjuice, som vi først havde smagt på!! Andrea så måbende til, mens vi først fik skuret hænderne og jeg efterfølgende fik gnubbet halvdelen af skindet på håndledet af, som en illustration på, hvor smuk min hud i ansigtet ville blive, hvis jeg også lige købte et andet produkt! Jeg valgte dog ikke at købe det, da jeg ikke ville risikere at blive helt hvid og lilla-blodåre-stribet i ansigtet, som på håndleddet!

Da drengene var tilbage sagde vi farvel til SF for at køre en tur i skoven og se på træer. (Udover broer er træer meget interessante i familien Krogh) Den der lille skov med de røde træer, som vi skulle besøge for at gå en tur på en 2 km lang sti, lå 70 km væk. Det viste sig dog, at de fleste af de 70 km var bjergkørsel, så idag har mor og "Doggi" (min Dodge Van) fået trænet både op og nedadgående kørsel i hårnålesving i 2 timer, mens familien på bagsædet har nydt en storslået udsigt. Da vi endelig nåede vores mål, viste det sig at stien var lukket pga væltede træer og en "opgradering" af stien!!! Så vi måtte nøjes med at tage ca 25 billeder af af nogle meget høje træer, som på billederne ser helt almindelig ud...Spild af tid hvis I spørger mig, men det skal I ikke sige til drengene ;-)

Efter besøget i Big Basin kørte vi sydpå over Monterey, der ligger skønt men meget storm-omsust ud til Stillehavet. Her fik vi aftensmad, inden vi fortsatte ad Lars Tyndskids landevej til Days Inn, hvor vi bliver for natten, inden turen imorgen fortsætter mod Solvang og Los Angeles.

(I må indtil videre nøjes med googlebillder, da vores egne pt er for store til blogger)

P.S. Jeg har nu set billeder af fætter Sofus - har er skøøøøøøøn!!

1 kommentar:

  1. Hej alle
    Sikke nogle fine træer :0))
    Dejligt at høre det går godt.
    Håber I får lidt mere varme derovre, samt at Henriks jetlag er ved at aftage.
    I dag ser det ud til vi får solskin, så det kan blive en helt fin dag.
    Knus og kram Laila

    SvarSlet