torsdag den 10. januar 2013

Rygklapper?

Vi bliver lige nødt til at tale om det der facebook, der vist nok er kommet for at blive.

For hvad er det egentlig vi vil, når vi skriver en status?
Nogle gange vil vi rose, vise frem og prale af det, vi er glade for og stolte over.
Andre gange vil vi orientere eller dele en frustration.

Uanset hvad, forventer vi en reaktion. Og selvfølgelig helst en positiv reaktion, hvor vi bliver bakket op i at vores unger er de skønneste og sjoveste, eller vores chef eller (ex)mand er et stort røvhul.

Men hvad nu hvis vi bliver mødt med lidt modstand, et spørgsmål eller en undren over det vi skriver, hvordan reagerer vi så?

Personlig stopper jeg lige op og tænker en ekstra gang. Er jeg enig? Kan det bruges til noget eller er vedkommende der kommenterer helt og aldeles uvidende om, hvad jeg har gang i. Nogle gange føler jeg anledning til at forklare mig, andre gange er jeg fløjtende ligeglad.

En ting jeg aldrig gør - er at slette folk, der siger mig imod, fra min venneliste. Jeg har jo for fanden selv indbudt til "ørertæver", når jeg skriver på FB.

Er der så noget jeg undlader at skrive? Ja, sgu da! På nogle punkter er jeg en kryster! Hvis ikke jeg har modet/evnen/overskuddet til at tage debatten, så holder jeg min kæft.

Det gjorde jeg ikke igår, da jeg læste verden tåbeligste status! Jeg vidste, der ville falde brænde ned, fra en både rygklappere og forfatteren selv. Det gjorde der også! På et infamt og nedrigt niveau, som jeg heldigvis ikke selv gik med på. Men det var så langt ude, at jeg bare ikke kunne holde min kæft. Der gik præcis en time, så var jeg og en række andre af mine venner røget af listen, og de til trods for at mine venner IKKE havde skrevet noget.

Jamen for fanden....så tag dog en tudekiks og stik piben ind, hvis det er så farligt, at blive udfordret lidt.

Om jeg fortryder? Ikke et sekund!

15 kommentarer:

  1. øv en træls oplevelse. Jeg synes jo netop, det er interessant, når man ikke er enige om tingene, og derfor diskutere et emne, og på den måde udvikler sig, og er nød til at argumentere for ens holdninger. Bl.a. derfor nyder jeg at være på div. foraer.
    Ved rygklapperi er der jo ingen udvikling, der bliver man jo bare enige om, at det er godt/skidt. Men det er jo også rart at blive bekræftiget

    SvarSlet
  2. At undres og reflektere er sundt ;-)
    KH Anette

    SvarSlet
  3. Men "dialogen" var da egentlig meget sjov. :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var den bestemt :-)

      Slet
    2. At syntes godt om, betød også at blive slette fra venneliste. :-)

      Slet
    3. I know! Tåbeligt ;-) Jeg har vist trukket 8-10 stykker med i faldet:0

      Slet
    4. Men jeg kunne ikke lade være med at sende hende en venne anmodning igen, jeg kunne jo ikke vide at jeg er slettet pga at jeg syntes noget andet end hende. :-)))

      Slet
    5. Nej, det tror jeg ikke.
      Kan ikke se hendes profil, men om hun bare
      lader anmodningen ligge. :-)))

      Slet
  4. Ha ha ha, det er først nu hvor jeg læser dette at det går op for mig at jeg også blev trukket med ned :) Men hva så fik jeg da bevist den mistanke jeg nærede om at vedkommende trives bedst med et følge af "tilbedere" :)

    SvarSlet
  5. Hahahahahaha Heidi, ja jeg ved udmærket hvad du taler om og jeg har ikke været en del af den vennekreds længe, men hørte om fænomenet, udløst af kommentar fra dig. Ville jo nærmest ønske jeg var med i faldet, men må indrømme jeg selv har strøget hende af min liste for længe siden udfra kriteriet: orker-ikke-selvforherligende-hellige-spelt-kusser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvforherligende..? Jeg aner ikke hvad du taler om! ;-))))) selvom du ikke er medlem af vores eksklusive udsmidningsklub V, må du godt få en t-shirt alligevel :-)))

      Slet