onsdag den 9. december 2009

Hvis jeg bare vidste hvornår

Jeg har en meget kær veninde, der er gravid. Hun venter barn til foråret og har i lang tid være plaget af kvalme, opkast, hovedpine, træthed osv. Ikke ligefrem en ønskemåde at starte sin gravidtet på, og jeg føler med med hende, når hun nogle dage kommer "blegnæbbet" på arbejde.

Alligevel ville jeg godt bytte med hende. Ikke fordi jeg ønsker mig at opleve at være gravid - slet ikke - men fordi hun ved. Ved hvornår hun skal på barsel, ved hvornår hun skal føde ( i hvert fald sådan cirka), ved hvad der kommer ud (sådan cirka).

Jeg ved ikke en noget. Gætter, beregner, drømmer, håber og tror. Men faktum er at jeg ikke ved en skid! Intet overhovedet ud over, at det nok ender med noget der ligner et barn, når det har "hævet" længe nok.

Jeg er dødmisundelig over, at hun ved hvornår og kan planlægge lidt. Forberede sig, bygge rede. Men mest af alt er jeg misundelig over, at hun ved, hvornår det er "overstået". Hvis bare man vidste det, kunne man (måske) bedre holde ventetiden ud. Måske kunne man så lade være med at tænke sig meget over det, der skal komme engang. Man vidste hvornår man kunne "komme videre med sit liv" (forstå mig ret!) og ikke hele tiden gå med følelsen af at være sat på "hold".

Nu kom det igen til at lyde som om jeg har det rigtig træls lige nu. Sådan er det altså ikke. Jeg har det kun sådan lidt mellemtræls og det er ikke så ringe endda, om stændighederne taget i betragtning ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar