fredag den 9. december 2011

Ude af huset

Blogger du stadig, blev jeg spurgt forleden.
Ja, det gør jeg da - når jeg altså ikke lige er "ude af huset".

Sagen er nemlig den, at jeg er begyndt at gå til Wordfeud.

Det fylder ret meget på alle tider af døgnet og er skide sjovt. Og udfordrende. Og udviklende for ordforrådet. Og vanedannende. Og pisseirriterende!!

I hvert fald når jeg taber, for så kigger et af mine værste karaktertræk frem og blotter, at jeg er en sindssyg dårlig taber. På den rigtig barnlige måde. Hvor man næsten tuder over det!
(Til gengæld er jeg helt vild god til at hovere, når jeg vinder! Flot, ikke? )

Det allerværste er at tabe til folk jeg kender og ser lidt op til. Mennesker, hvor det betyder noget at de ikke synes jeg er dum som en dør! Inderst inde ved jeg godt, at disse mennesker holder af mig, som jeg holder af dem, men alligevel, så HADER jeg bare at tabe til dem! Kan slet ikke være i det.

Jeg er ikke skidestolt af at være sådan en lousy looser - og arbejder da også på sagen, det går bare ikke skide godt. (Man kan sikkert lægge en eller anden psykoanalystisk maske ned over, der afslører en brist i min barndom, men jeg har altså ikke tænkt mig at gå i terapi for at få det opklaret.)

I stedet spiller jeg videre, og øver jeg mig på at vinde og tabe med værdighed - ved hjælp af flid, fedt og snyd ;-)


Er du også en taber??

6 kommentarer:

  1. Øv dig bare sammen med mig! Jeg både taber og vinder, for det meste med samme smil om munden, for jeg elsker bare at spille.
    Men jeg vil da helst vinde :-)

    Jeg er annedstange på WF.
    Og jeg er så afhængig, at jeg snart bør søge hjælp...

    SvarSlet
  2. Det vil jeg straks gøre Anne, selvom jeg hørte fra Helle (ting) igår, at du er ret hård til brætspillet ;-)

    SvarSlet
  3. Oh yes! Vi ses derinde!

    Mvh. "Caviaja"

    SvarSlet
  4. Du er hermed udfordret og jeg vil gøre mit bedste for at få det værste frem i dig 
    Smuuu

    SvarSlet
  5. Øhhh jeg fatter intet - hvad er det der wordfeud for noget??? Det lyder åbenbart som noget jeg ville give mig til, hvis jeg sad på en ødegård i 4 uger uden nogen form for selskab og uden telefon, internet, ipod, gode bøger o.s.v.

    SvarSlet
  6. Anonym, hvsi du sad i ødemarken uden netforbindelse, ville du få svært ved at spille Wordfeud. Men tag brætspillet scrabble med, så er du laver du det samme. :-)
    Wordfeud er et scrabblespil du kan spille på en smartphone. :-)

    SvarSlet