fredag den 23. december 2011

Julekort

Kære alle!

2011 blev året hvor hverdagen for alvor gjorde sit indtog efter at have haft mor på barsel. Vi er landet og på plads i vores "nye" hverdag - godt hjulpet af at mor ikke arbejder på fuld tid og ikke kommer til det i de kommende år.

Frederik er nu blevet 10 år og så småt på vej mod en alder, hvor mor og far fylder mindre og vennerne mere. Ofte får vi at vide, at vi er pinlige og ingenting forstår, men samtidig nyder han at holde i hånd og have os tæt på, når vennerne ikke kigger. En svær overgang, som vi alle skal vænne os til ;-)



Andrea er blevet rigtig glad for at gå i skole og klarer sig godt. Hun nyder hver dag at komme om til kammeraterne og ofte har hun slet ikke tid til at gå hjem til aftalt tid. Hun er en bestemt dame, der indimellem må kæmpe for at på plads mellem den store og den lille - det stakkels midterbarns lod. Heldigvis råber hun op, når det er nødvendigt og vi forsøger på bedste vis at tilgodese hende.



Malthe har fundet sin plads i familien og er godt på vej i sikker havn. Han sover bedre om natten - til mors store glæde. Han stortrives i dagplejen, hvor han nyder samværet med de andre børn og profiterer af en dagplejer, der formår at læse ham og tage særlige hensyn til hans behov.



Henrik har travlt på job det meste af tiden, og selvom vi indimellem kunne ønske ham lidt mere hjemme, så skal vi vist være glade for, at der er noget at lave i hans firma.

Jeg nyder at være tilbage på arbejde, dog med en dags barsel om ugen. Hvor jeg før min barsel var overbevist om, at jeg ikke skulle være lærer mere, så trives jeg nu med min 1. klasse, selvom den er noget udfordrende. Det passer mig godt at kunne lægge stort set alle mine timer i samme klasse, så det vil jeg forsøge at fastholde i de kommende år. (Hvis jeg ellers kan holde mig fri af de uendelige fyringsrunder)

Med denne lange smøre vil jeg slutte med at ønske bloggens læsere en rigtig glædelig jul! 
Håber I også I det kommende år har lyst til at kigge forbi ind imellem.

Kærlig hilsen
Heidi & co

P.S.
Nyd lige nedenstående billedspam taget af dagplejeren i forsøget på at få et julebillede i hus:





(han har altså ikke huller i tænderne, bare madrester!)









3 kommentarer:

  1. Kære Heidi
    Også en rigtig glædelig jul til dig og din søde familie og tak for skønne indlæg fra dig i 2011. Jeg er helt sikker fast læser til næste år. Rigtig god jul fra Susanne
    Og endnu engang - hvor er du rig med din skønne børneflok ;-)

    SvarSlet
  2. Glædelig jul - og jeg glæder mig til at følge dig og dine lækre unger i 2012.
    Knus Mie

    SvarSlet
  3. Også en rigtig glædelig jul til dig og din familie. Nyder at læse dine indlæg.
    Glædelig jul fra Malene

    SvarSlet