fredag den 13. januar 2012

På den igen

Overvejer om det kan betale at gå i seng.

Klokken nærmer sig midnat og inden længe bliver der kaldt første gang med krav om at dele seng og pude med mor. Fint nok, hvis det bare blev ved det. Men vi skal også ligge næse mod næse - på min forkerte side.

Og om halvanden time er den gal igen. Så skal der mælk til. Eller vand. Eller også skal jeg vende mig om igen.

Yderligere halvanden time senere, skal vi finde "gaggi og klud", og så lige dele pude igen.

Så går der 2 timer, så skal vi lige vi blive enige om, at det IKKE er morgen. At man ikke kan se nissebanden og spise rosiner nu. Det er mest mig, der er enig i det.

Med lidt held holder vi os nu sovende til kl 6, hvor "minne (mig) er pladdervåd" og det er tid til at stå op og skifte natble, finde iPad med nissebanden, tænde fjernsyn og lave lidt mad til Yndlingsmalthen, i håbet om han derefter kan holdes hen en halv times tid, mens man selv koger på sofaen, for at nå op på noget der ligner 5-6 timers søvn.

Vi er slået tilbage i søvnrytme - eller mangel på samme.

Vi ved godt hvorfor: Der er blevet rykket rundt i Malthes hverdag (nyt barn i DP og farvel til kammerat) og det viser sig, som så mage gange før i søvnen.

Det er bedre nu end for en uge siden og skal nok blive godt igen, men hold da op, hvor vænner man sig hurtig til at sove op mod 4-5 timer i træk, og føler sig derfor i den grad også slået hjem i ludo, når det så ikke sker mere.

Vi er ikke bekymrede - bare trætte. Ved som sagt godt hvorfor det sker, og er også klar over at det vil ske igen, fx. når han skal i børnehave til august.

Sådan er det at have en Malthe og det tager vi gerne med, når bare vi ved hvorfor det sker. ( Og man selv kan snige en halv times middagslur ind i løbet af dagen)

Så nu rører han på sig....

Godnat og sov godt derude!
Heldigvis er han meget nem at putte

5 kommentarer:

  1. AAAAAAAARGGGGGHHHH, jeg ville være død, hvis det var mig. Respekt for, at du stadig står på benene og hurra for middagslur.

    Tak for deling af det her søvnissue. Lur mig, om ikke vi kommer til at stå med nøjagtigt det samme om føje tid, når Bissen skal i vugger?


    Kram, og godnat.
    Karen

    PS - Thomas Tog med Pierce Brosnan som fortæller giver 1½ times far/mor-ro her. :-D

    SvarSlet
  2. Åh hvor jeg kender det !!! Her kræves stadig vand og nærhed 5-6 gange hver nat fra klokken 2-3 og frem !!! Hæsligt. Det hører nok med til at hedde malthe :-)


    Kh

    Marianne

    SvarSlet
  3. Man kan lige i øjeblikket også fint hedde Agnes og have samme problem. Fåååååårk hvor jeg godt nok hænger nogle dage, og så er jeg endda på barsel. Hvis jeg havde været på job, havde jeg været stendød - punktum...

    SvarSlet
  4. Håber på snarlig bedring...
    Her bliver mor også tortureret i perioder... det er hårdere end hårdt!
    David er nu 5½ og mange nætter vækker han mig 2 gange stadig - mor jeg er bange... og så skal vi holde i hånd - GAAAABBBB, hvor er man bare træt næste morgen
    Heldigvis sover Luisa tit helt igennem - og når hun har perioder med kalden 6-8 gange pr. nat, så er jeg intet værd ("færdig som stjerne!")
    Kh MIe

    SvarSlet
  5. Sgu rart at høre man ikke er alene!

    Vi er på vej tilbage på sporet. Malthe vil stadig gerne over, men har nu flere nætter, hvor han ikke skal have mælk 100 gange, ligge næse mod næse osv. Nu roterer han bare som en propel imellem os eller møffer sig ned i fodenden, så man skal lede efter ham om morgenen. Han er jo stadig bar en lille fis. En lækker lille fis ;-)

    SvarSlet