torsdag den 19. januar 2012

Om manden med riflen og Rudolf Steiner


Troede egentlig kun febervildelse var for børn, men satser på det er feberen, der har påvirket min hjerneaktivitet de sidste par nætter, hvis ikke, så er det måske på tide at få den kigget nærmere efter!
I hvert fald har jeg haft de vildeste drømme og er vågnet op badet i sved. Ofte kan jeg ikke huske hvad jeg drømmer, selvom jeg er klar over det sker hver nat. Men de sidste nætters drømme står lysende klar for mig - den mest dramatiske her til morgen:
"Jeg er alene hjemme med Malthe og har besøg af farfar. Da han skal til at gå og jeg følger ham ud til døren, kommer der en par vilde lysglimt ind ad køkkenvinduet, og jeg lukker forsigtigt fordøren op og kigger ud.
Udenfor holder en stor hvid bil, hvorfra en meget stor, muskuløs, skaldet mand stiger ud. Han minder om Ronald, fra "Pigen der leget med ilden." I hånden har han en skarpladt riffel som han peger i øst og vest med. Som det rolige menneske jeg er, taler jeg stille til ham og spørger, hvad jeg kan hjælpe med. Manden  kan ikke tale, men brummer underligt. Han går ud mod vejen, hvor han sigter på en forbipasserende, for derefter at vende sig om mod mig igen.
Mit mod slipper op, og jeg lukker forsigtigt døren og hvisker til farfar, at han skal gå op i soveværelset med Malthe. Jeg tager min telefon og følger selv efter. Da vi er samlet, vil jeg ringe til politiet men mine hænder ryster, så jeg ikke kan ringe op. Efter gentagne forsøg lykkes det mig at komme igennem til politiet i Ikast! (Ikast af alle steder!!)
En telefonsvarer møder mig med en lang præsentation af de to vagthavende. Da jeg endelig kommer igennem til et levende menneske, skal jeg svar på et spørgsmål om Rudolf Steiner-pædagogikken!! Jeg kæmper forgæves og er ikke i stand til at svare.
En telefonsvarer møder mig med en lang præsentation af de to vagthavende. Da jeg endelig kommer igennem til et levende menneske, skal jeg svar på et spørgsmål om Rudolf Steiner-pædagogikken!! Jeg kæmper forgæves og er ikke i stand til at svare. Det banker på døren, riffel manden vil ind.
Mit hjerte hamrer løs og sveden hagler af mig...."
Og så vågner jeg heldigvis. Drivende våd og med hjertet i halsen.
Hvor fanden kom sådan en drøm lige fra? 
Og hvad har Rudolf Steiner med politiet i Ikast og Ronald at gøre???  
Er der en drømmetyder til stede?

3 kommentarer:

  1. Jeg håber at du kan få noget psykologisk drømmetyder hjælp, så du kan komme videre i dit liv - hæ hæ - fik mig lige en kæmpe griner over drømmen...
    Hvad mon en psykolog, statsforvaltninge og andre gode mennesker kunne få ud af den drøm?
    Kh Mie

    SvarSlet
  2. Hahahaha... og hvem fanden kan egentligt svare på Rudolf Steiner- spørgsmål...?

    Mie, jeg tror de ville kunne se at her stod en, dog bange, men alligevel modig mor, som vil gøre alt for at redde Malthe og svigerfar ;o) Det er da stort.

    SvarSlet
  3. @Mie - Godt jeg ikke skal godkendes mere, så var det sgu aldrig gået ;-))

    @Kristine - Stiener, tjahhh noget med årstider, violiner og waldorffstjerner, men det var desværre ikke det der blev spurgt om ;-))

    SvarSlet