fredag den 14. oktober 2011

Får det da aldrig ende?

Natteroderiet er startet igen. Nu gik det ellers lige så godt. Jeg var oppe på 4 timers sammenhængende søvn og det gør eddermugme en forskel, skal jeg hilse og sige!

Men nu er jeg atter vågen mindst hver anden time og trættere end træt! Så træt at jeg begynder at miste overblikket og har lyst til (og nogle gange gør det!) at sætte mig i sofaen og tude af træthed.

Det værste er, at når man når herud, så vågner man selvom der ikke er noget barn der vækker en. Hvis man nærmer sig to timers søvn, lyder alarmklokkerne og man vågner med et sæt og er sikker på der er en der skal have vand, har drømt, skal hentes ind i soveværelset eller synes det er morgen og vil ned at se Olsen Banden! Ja, allerede når man går i seng er kroppen så urolig, at den ikke finder ro med det samme.

Nu har jeg købt mig noget mindfullness og en ferie, så håber jeg det kan bryde mønstret og sende fruen tilbage på ret kurs.

So long!

6 kommentarer:

  1. Øv med øv på og øv på toppen.
    Man kan sgu klare næsten alt, en manglende nattesøvn er en dræber.
    Jeg bliver så ked af det på dine vegne over at du endnu engang skal slås for at holde sammen på dig selv.
    Hvorfor er der alle de (små) bekymringer? Dækker de over noget større - det ville de gøre hos mig. At der var noget dybereliggende, der gav sig udslag i det småtte...
    Omvendt hører jeg fra lærere over hele landet, at netop dette efterår har de levet i en osteklokke og haft så travlt, at de følte sig bagefter allerede i uge 34...
    Uanset, jeg håber mindfullness og en uge med stikket trukket ud kan give ro, søvn og overskud.

    Masser af knus fra
    Karen

    PS - jeg håber edderbrodereme, at den badedragt når frem og at I kan bruge den! :-D

    SvarSlet
  2. Kære Karen!
    Jeg synes egentlig, at der er fine ro på de store (indre) linjer, men når jeg ikke får sovet nok, så kommer de små ting til at fylde alt for meget! Det plager mig at skulle erkende, at jeg ikke kan klare helt så meget, som da jeg var nede at vende, men håber det skyldes at jeg stadig ikke er udsovet efter mere end 2 år med forstyrret søvn. Det gjorde virkelig underværker, da jeg var oppe på 4 timers søvn i rap, så jeg håber det kommer igen.

    Tak endnu engang for de kloge ord og søde tanker!
    Knus
    H
    Jeg er også voldsom ramt på jobbet. Har startet en DEJLIG, men særdeles livlig og krævende 1. klasse med 28 elever. De suger enorme mængder energi og er ofte det sidste jeg tænker på, inden jeg lægger mig til at sove. Det skal nok blive godt med dem, men det kræver hårdt arbejde at nå så langt. Men vi Heldigvis er der god forældreopbakning, så mon ikke vi når i land om et års tid.

    SvarSlet
  3. Hvad fa'n skete der lige med det indlæg....? ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Heidi.

    Håber du får hvilet ud i din efterårsferie.

    Ved selv hvor svært det er at fungere i dagligdagen, hvis søvnen ikke er der.

    Knus Désirée

    SvarSlet
  5. Heidi - mega ØV!!!
    Har du ikke mulighed for at få et par nætter på et værelse i en anden ende af huset - i et værelse for dig selv, med ørepropper i ørerne - og fred og ro???
    Vi har lige været igennem det samme - og til sidst måtte jeg have 3 nætter for mig selv i en seng i annekset - jeg kunne simpelthen ikke hænge sammen mere...
    Jeg tænker ¨på dig - pøj pøj for at I hurtigt kommer tilbage på ret kurs.
    Knus Mie

    SvarSlet
  6. For h.... Heidi hvor jeg føler med dig - det kunne være mig der skrev det indlæg. Det er så mega hårdt. Her har kugledyne ikke virket en s... og vi er stadig i samme situation men en dreng der bare vågner maaaaaange gange hver nat men selv er super frisk og udhvilet næste dag.

    Her har vi en madras på gulvet hos storebror som jeg eller min mand sover på når vi har behov for det. Det er ikke optimalt men nødvendigt for at få sammenhængende søvn.

    Mange tanker herfra - håber ferien har brudt rytmen lidt.

    Knus Marianne

    SvarSlet