torsdag den 18. august 2011

F*cking ildfest!

Der er byfest i Silkeborg.

Eller Ildfestregatta som man så fint kalder det, men i bund og grund er det sgu ikke andet end en byfest med fadøl og pariserhjul. Nå ja og så den famøse krudtkonkurrence der løber af stablen 4 aftenen i træk kl 24, hvor der skydes fyrværkeri af for flere hundredetusinde kroner.

Fint nok et langt stykke hen ad vejen, men fandme ikke når det skide krudt skydes af så det vækker hele byen og ikke mindst dem under 3 år! Og de er vågne i flere timer derefter, fordi de er forskrækkede for de lysglimt om brag, der har vækket dem. Og det til trods for at man befinder sig flere kilometer fra åstedet. Og hvad skal det egentlig til for, alt det krudt? Kan de ikke bare drikke deres fadøl, se på kulørte lamper og så gå hjem i seng uden at forstyrre os, der må sidde hjemme??

Tror nok der var en der var rasende i nat! Truede hele verden med bål og brand! (fik I den! ;-) ) Jeg HADER nattefester, med mindre jeg har drukket mig i hegnet, og det havde jeg ligesom ikke i går på en højhellig onsdag midt i uge 1 efter sommerferien!

Men nu har jeg fundet løsningen, så jeg ikke skal plages mere. En af byens driftige unge mænd, sendte mig en sød sms idag, efter jeg havde hældt min galde ud over ham på min yndlingscafé.
Han køber Regattaen og afskaffer fyrværkeriet!

Jeg takker og bukker og ser frem til en nat i fred og ro!

26_700_652.jpg

(Okay så, denne del af festivitasen ser da meget hyggelig ud!)

1 kommentar:

  1. Hej :-)

    Ja, jeg blev også vækket, men kunne heldigvis sove videre og mine piger hørte det ikke, men jeg tænke meget på andre folk, med små børn, der ville vågne op og blive forskrækket.
    mvh
    Désirée

    SvarSlet