mandag den 27. december 2010

Glædelig bagjul

Tiden fløj afsted i dagene op til jul. Vi skulle 12 mand herhjemme juleaften, til julefrokost 1. juledag med medbragt mad og have 18 mand i huset igen 2. juledag, så der var nok at se til de sidste par dage op til jul.
Men hvilken jul vi har haft. Så hyggelig, afslappet og helt igennem skøn ikke mindst når jeg mindes julen sidste år. Hold op hvor har jeg nydt at have overskud til at nyde børnene og alle de mennesker vi har været sammen med. ALDRIG mere skal jeg have det som sidste jul. ALDRIG!

Dagene har været lidt udfordrende for Malthe. Han har det stadigt svært med for mange mennesker, så vi har skærmet ham på bedste vis. 1. juledag tog jeg hjem med ham efter et par timer, og de øvrige dage har han brugt en del tid i vores arme indtil han var klar til at tulle omkring. Vi har også talt med ham om, at de "ikke tager ham", "at han skal blive hos os" og "at de går igen". Det er som om det giver ham lidt ro, når vi siger det. Vi synes det er et sundhedstegn, at han er kritisk og tilbageholdende, når han er sammen med mennesker han ikke ser tit. Hellere det end den udfarende ukritiske adfærd, vi så i starten af vores tid sammen.

Frederik og Andrea har nydt julen - de elsker begge selskabelighed. Desværre har Andrea brugt de sidste 2 dage i sengen med feber og lidt opkast, men indtil da storhyggede hun sig. Frederik har i særdeleshed nydt al julemaden, så den står vist på lidt ekstra gåture og nogle gulerødder, når hverdagen starter igen. 

Denne uge er startet med udryddelse af jule dillerdalleret. Nu gider jeg ikke se mere på det! Send mig hellere nogle forårsblomster ;) Derudover skal vi et smuuu....t til Thy, inden vi lægger hus til årets nytårsgilde i gode venners lag på fredag.

Med dette billede af det smukkeste juletræ, ønskes I alle en glædelig bagjul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar