tirsdag den 7. juli 2009

På gensyn

Venskaber opstår nogle gange, når man mindst venter det. "Dagens gode..." handler om et venskab, der opstod pga en brækket finger.

Fingeren medførte, at et par fra det store udland søgte nye udfordringer i Danmark. En af disse udfordringer var det danske sprog og det var her jeg kom ind i billedet. Snart brugte vi tid på meget andet end de danske gloser - et venskab udviklede sig. I løbet af de sidste 4 år har vi delt stort og småt. Vi har grinet, vi har grædt - været hinandens fortrolige. Delt historier - både de gode og de mindre gode og fået et indblik i hinandens baggrunde og familieliv. Set et nyt liv komme til og trøstet, da der skulle siges farvel til et andet.

Nu er tiden så kommet til at sige på gensyn. Der søges atter nye græsgange og denne gang udenfor Danmarks grænser. Jeg har idag sagt på gensyn til den lille familie, der nu tæller 3 personer. Det var tungt og tårevædet, men også dejligt at få lov at nyde deres selskab endnu engang. Vi skal ses igen - det er jeg sikker på. Men hold op, hvor vil jeg savne den tætte kontakt og de gode samtaler, hvor svarene nogle gange læses ved et blik i hinandens øjne.

So long sweethearts!

1 kommentar:

  1. Og så sneg der sig lige en lille tåre frem i øjenkrogen hos mig......Også alle gode ønsker herfra til de to, der blev til tre.

    SvarSlet