søndag den 14. september 2008

En dårlig taber...

I går overværede jeg den mest underholdende fodboldkamp, jeg længe har set: Mange mål, høj tænding, dramatik - og nederlag til det forkerte hold... Alt tegnede godt den første halvdel af kampen, men så gik det galt. Efter at have været foran 2 - 0 tabte "mit" hold 2 -3.

Jeg HADER at tabe. Er bare så dårlig til det - og det til trods for, at jeg denne gang kun var tilskuer og fan. Jeg spillede ikke selv, min indtægt er ikke afhængig af resultatet, jeg skulle ikke okse rundt på pløjemark i blæst og kulde...

Det er næsten uanset hvilket spil jeg deltager i, så er jeg med for at vinde. Om det er LUDO, Memory, Partners, yatzy - ja ligegyldigt hvad, så vinder jeg helst. Selv når jeg træner de 4 - 5 årige - vil jeg helst, at det hold jeg spiller med på vinder!!

Taber jeg, har jeg svært ved ikke at blive tavs, sur eller helt og aldeles usaglig. Har mange undskyldninger og forklaringer...Forkerte kort, elendig dommer, dårlig medspiller, vindretningen skæv, sol i øjnene....you name it;-)!
Magter slet ikke at tabe til Henrik eller min svoger. Helst heller ikke min søster. Børnene lader jeg vinde en gang imellem, men ikke for tit...;-) De er jo nød til at lære at tabe, så de ikke bliver som deres mor.

Til gengæld er jeg rigtig god til at vinde! Gør det meget højlydt og sørger for at alle omkring mig er klar over, hvem der er løbet af med sejren!!
Er der nogen der har lyst til at spille....??? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar