fredag den 9. marts 2012

God nok

Jeg har for første gang i de 10 år,  jeg har været mor, oplevet at være forælder til det barn, de andre forældre ser lidt skævt til!

Det er fandme ikke sjovt! Vi vil jo alle gerne, at vores børn bliver set på som søde, smukke, kloge og velopdragne børn!

Det svære er, når man fornemmer de tænker, at man ikke opdrager på sit barn.... De ved jo ikke hvad der er i spil, ser ikke hvad vi gør og ikke gør.  

Og det er jo ikke fordi vi ikke gør noget ved det! Vi hjælper og støtter det bedste vi kan. Søger den rådgivning der er brug for.

Den store udfordring for mig pt er, ikke at falde i gryden med selvbebrejdelser og lade mig påvirke af, hvad jeg TROR de andre tænker!

Vi ER gode (nok) forældre! 

12 kommentarer:

  1. Jeg er fuldstændig overbevist om at i er MERE end "gode nok".
    F*** hvad de andre tænker, det er dem der intet fatter!
    Håber alt det bedste for jer!!!

    SvarSlet
  2. Ja det ved Gud da I er - Heidi du er jo min helt!!! Min stjerne!!!
    Sæt den gryde bagerst i skabet, hvor den hører hjemme - i kælderen eller forær den til Røde Kort! For selvfølgelig er I da nogle super gode forældre.
    Knus Mie - som har prøvet det flere gange at blive kigget skævt til (både pga. af mine børn og sikkert også fordi jeg generelt er lidt mærkelig... :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mie, men få mig straks ned fra piedestalen - der hører jeg IKKE hjemme. ;-)
      Man er ikke forpligtet ud over sine evner, så det undskylder jeg mig med, når der smutter en finke af panden. Jeg er bestemt også bekendt med, at der bliver kigget skævt til mig pga af MIG, jeg er "ikke som folk er flest", som min svigerfar kærligt siger.

      Slet
  3. Hej Heidi

    Jeg kender det, men vi er god forældre og vi er rigtig gode til det, da vi kender vores barn og dets vilkår. Det er ikke bare fordi de ikke er opdragne eller vi giver dem for lang snor.

    kh Désirée
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis Désirée og jeg ved også godt, at jeg ikke kan forlange at andre forstår og synes min unge er den allerlækreste i verden. I overskudsperioder ville jeg nok også kunne lade det passere, men lige nu mangler det sidste overskud og så ryger den desværre ind.
      VI skal ud til Anna W om halvanden uge - det glæder vi os til, har ventet længe på at få tid.

      Slet
  4. Sender en krammer, der lammer, din vej!
    Es.

    SvarSlet
  5. Heidi - føler med dig. Det er hårdt og kender udmærket følelsen - det tror jeg alle a-familier gør.

    Jeg er sikker på I har velopdragne børn - men når det er for meget er der jo ingen som kan vise deres bedste side hverken små eller store - hold fast I at det er godt at dit barn reagerer synligt for så opdager I jo at der skal handles.

    Krammer til dig KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anette!
      Velopdragne ved jeg sgu ikke - i hvert fald ikke på hjemmebane, men når de er ude tror jeg de generelt opfører sig pænt og det er jo heller ikke så ringe ;-))

      Slet
  6. sender et stort tænkende KRAM

    til den cola elskende m.m. qwinde jeg helst vil ligne ( bare en LILLE smugle... :-)))
    PAS på dig og dine... og DET ved jeg nemlig du OGSÅ kan, vil og må

    Kram fra Hanne N

    SvarSlet