tirsdag den 6. september 2011

Sigrid Riese?

Jesper Juul? Margrethe Bruun Hansen? Anne? Lola Jensen? Mor? Sigmund Freud? Onkel Karsten? Someone? Anyone?

Hjææælæælp! What to do?????

Jeg har ikke hjulpet ham op!

Heller ikke her!

Og heller ikke kringlet armene ud af selen, der er strammet mest muligt! 
Eller lært ham at række tunge!!

Jeg medgiver, at jeg kan have svært ved at stå for ham, når han sætter hovedet på skrå og slår smut med øjnene. MEN der er sgu ingen der skal komme og sige, at jeg ikke tager kampen på ovenstående områder. 

Og ungen?
Han er fløjtende ligeglad! Tror vi har en fest. Skraldgriner og tror han kan charme sig igennem det hele. (Det kan han jo næsten også ;-) )
Man må ikke slå. Og heller ikke råbe alt for højt. Men jeg må indrømme, at jeg indimellem har lyst til at slå en lille knude på spradebassen, når han for 27. gang på en dag skal pilles ned af væggene ;-))

11 kommentarer:

  1. ÅH ja, sådan et barn kender jeg godt!!

    Og ja, man kan i et rumt stykke tid godt sige til sig selv, at ja, han er et helt normalt, sundt og raskt og meget frisk stykke drengebarn. Og det er jo i teorien rigtig, rigtig godt! Alt er som det skal være.
    Men praksis føles nogle gange som noget helt andet - for man bliver SÅ træt. Igen og igen og igen...

    Fat mod - om end jeg INTET andet råd har! ;-)

    SvarSlet
  2. Heidi - husk på det er en fase ;-)

    Hvor er han skøn :-)

    kh Anette

    SvarSlet
  3. Du skal da rose hans initiativ og gå-på-mod :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er han da bare skøn :-)

    Hilsen Bettina

    SvarSlet
  5. Frisk og munter knægt :-)
    Dem møder jeg en del af...

    SvarSlet
  6. Hold fast hvor er han dog en sjov knægt. (Ja det kan man jo godt sige når han ikke er ens egen ;))
    Herhjemme er jeg 99 % sikker på at datterlil er på vej i samme retning som skønne Malthe. Så hvis nogen kommer med gode råd, så vil jeg også sluge dem råt, så jeg måske kan tage noget i opløbet haha.

    SvarSlet
  7. Hahahahahahahhaaaaaa, altså hvor er hans påfund og numre skønne - og hvor hans charme dog klæder dem alle!

    Og husk mig så lige på det, når jeg lige om lidt skal igang med at pille Aksel ud af lignende situationer. Han er endnu ikke selvhjulpen nok, men har på fornemmelsen det ændrer sig....

    SvarSlet
  8. Forresten, huraaaaa - kan igen få lov at kommentere herinde. DEJLIGT

    SvarSlet
  9. Tak for jeres kommentarer.
    Jeg skylder måske lige Malthe at sige, at han ikke er udenfor pædagogisk rækkevidde hele tiden og at han faktisk sagtens kan fordybe sig i både bøger og biler ;-)))
    Med det gå på mod han besidder, skal han nok komme frem i verden.
    Heldigvis er det jo oftest ikke børnene der er noget galt med, men forældrerne - og det må vi jo så tage til efterretning :-))
    Husker Andrea havde en lignende fase, hun hang bare ikke i gardinerne, men tømte urte otter (hvad skal man også med det skidt indendøre), smurte mascara i ansigtet og dekoreredes væggene.
    Indimellem lidt hårdt mens det står på, men også hyleskægt!

    SvarSlet
  10. ARGH!
    Gad vide om ham og Anton skal på genopdragelseslejr i NordKorea eller et andet afskyeligt sted?

    lige bortset fra den med selen i bilen, så ligner det noget, vi også ser her og det er fandeme træls!

    Om end det charmerende i den åbenlyse Bart Simpson tilgang til tilværelsen, så er det trættende og træls...

    Vi har nogle måder at gøre tingene på her i huset, men jeg tænker sgu da, at jeg på ingen måde kan vejlede dig, kone.

    Jeg skal med glæde fortælle hvad vi gør her, for det lader til at virke på Kejser Kæk-i-en-Hæk men så smid mig en mail, hvis du er interesseret.
    karen@jhenriksen.dk

    Knus den ikke altid anerkendende supergog!
    K

    SvarSlet
  11. Ååååhhh hvor er han dog bare en skøn knægt der sørger for at holde sin moder igang så hun ikke falder hen;o)

    SvarSlet