søndag den 9. august 2009

Tid...

På Facebook skrev jeg idag, at "madpakkehelvedet var skræmmende nært". I virkligheden havde jeg lyst til at skrive hverdagshelvedet, men da der måske er for mange der læser med, lod jeg være.

Imorgen er det for alvor tilbage til hverdagen - og jeg har ikke lyst! Tanken om tidlige morgener, madpakker, arbejde, lektier, møder, logistik i lange baner, tidlige sengetider osv frister ikke! Jeg har altid ment - og gør det stadig - at man skal tilstræbe at indrette sin hverdag bedst muligt. Indrette sig så der er luft og tid, indrette sig så man ikke kun "lever for" sine ferier og fridage. Sådan har vi forsøgt at indrette os, blandt andet ved at jeg ikke arbejder på fuld tid, og ved at vi har rengøringshjælp.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg ikke altid har så nemt ved at finde arbejdsglæden. Det har været MEGET, MEGET værre end det er nu, men jeg finder det tungt, nu for tredje år i træk at starte et skoleår med håbet og drømmen om ikke at fuldføre det, fordi man skal på barsel. Det var mig ikke helt bevidst, at dette var en stor medvirkende faktor til mit dårlige humør, men da min søster idag satte ord på for mig, faldt 10-øren.

Skolestarten er blevet et billede på vores ventetid. Da jeg for 4 år siden lige var kommet tilbage fra barsel til et nyt skoleår, meddelte jeg ledelsen, at jeg forventede at skulle "gå fra" om 1 - 1 1/2 år og har derfor lige siden, når jeg skulle planlægge et skoleår tænkt, at det helt sikkert ville blive " i år." Mon det bliver i år....?

Ventetid eller ej - så er det imorgen tilbage til hverdagen. Hvis jeg nu tager den positive hat på, så bliver det spændende at følge Frederiks skoleliv i 1. klasse og Andreas sidste år i børnehaven. På jobsiden vil jeg glæde mig over en ugentlig fridag - HVER FREDAG - og en lejrskole med søde elever og kolleger! På hjemmefronten vil jeg nyde, at min søde mand har lyttet til mine brokkerier og meddelt, at han overtager madpakkerne ;-).

Jeg vil glæde mig over, at der kun er 47 uger til vi atter har sommerferie med tid til stille morgener, sene aftener og tid til bare at være - og indtil da vil jeg gøre mit ypperste for at leve i og nyde nuet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar